Jak otworzyć punkt kurierski?

Przesyłki kurierskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Niemalże standardowo wybieramy taką opcję przy zakupach w sklepach internetowych. Przede wszystkim doceniamy czas, cenę i rzetelność rozwiązanych usług. Dostosowując je do trybu życia, coraz częściej decydujemy się na wybranie punktu paczkowego, w którym nadajemy lub odbieramy przesyłki lub koperty z dokumentami wtedy, kiedy mamy czas, bez konieczności czekania na przyjazd przewoźnika. Ten trend sprawił również, że coraz więcej osób decyduje się na franczyzę kurierską, która staje się podstawą prowadzonej działalności lub też uzupełnia ofertę działającej już firmy. Tym samym punkt nadawania paczek w kwiaciarni czy też sklepie może sprawić, że będziemy pozyskiwać więcej nowych klientów. Zobacz, jak założyć punkt kurierski.

Jak duży lokal jest wymagany na potrzeby punktu kurierskiego?

Otwarcie punktu paczkowego nie wymaga inwestycji, szczególnie gdy w lokalu już prowadzisz jakąś działalność. Broker w ramach franczyzy kurierskiej umożliwia korzystanie ze swoich umów z przewoźnikami, daje sprawdzone rozwiązania, oprawę graficzną oraz oczywiście rozpoznawalność. Nie ponosimy żadnych kosztów związanych z uruchomieniem działalności i nie są naliczane miesięczne abonamenty. By prowadzić punkt paczkowy, wystarczy mieć komputer z dostępem do internetu oraz drukarkę. Warto zadbać także o wagę i miarkę, które pozwolą oszacować parametry paczki. Nadawanie paczek odbywa się online i nie będziemy musieli instalować specjalnego oprogramowania. Wiele osób decyduje się również na to, by w punkcie nadawania przesyłek oferować również ich pakowanie. Asortyment można również zwiększyć o profesjonalne materiały oraz opakowania, które ułatwiają przygotowanie przesyłek zgodnie z zaleceniami przewoźnika.

Ile kosztuje otwarcie punktu kurierskiego?

Punkt kurierski to doskonały pomysł na prowadzenie działalności. Przede wszystkim bazuje na rzetelnej marce, a także daje dostęp do niezwykle atrakcyjnych ofert. Franczyza kurierska umożliwia to, że niemalże z dnia na dzień można rozpocząć nową działalność, odpowiadając na potrzeby rynku. Warto zadbać o to, by lokal znajdował się w dogodnej lokalizacji, do której łatwo będzie klientom dojechać. Poza tym broker nie będzie ingerować ani w jego wielkość, ani w kolorystykę, ale należy zadbać o odpowiednią przestrzeń do przechowywania i obsługi przesyłek. Dlatego właśnie najczęściej punkty kurierskie powstają przy prowadzonych już działalnościach i korzystają z ich infrastruktury. To pomysł na przyciągnięcie nowych klientów, rozwój firmy, a także okazja do tego, by sprawdzić, jak funkcjonuje branża kurierska.

Jak długo trwa uruchomienie punktu paczkowego?

Franczyza kurierska to bezpieczny pomysł na biznes. Poza tym że otrzymamy szereg przydatnych narzędzi, to mamy dużą swobodę w prowadzeniu działalności. Tym samym to od nas zależy, jak mocno będziemy promować punkt paczkowy, a tym samym, ilu klientów skorzysta z naszej oferty. Dzięki pomocy specjalistów możemy również wdrożyć proponowany model biznesowy. Warto pamiętać o tym, że w każdym momencie można się wycofać ze współpracy bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Zapraszamy do kontaktu